torsdag 28 juli 2011

Landstället "Någelunda"

Vi har haft en underbar vecka i Värmlands skogarna! Vädret har inte varit toppen precis men vi har kunnat va ute nästan varje dag. Vi har målat om 2 stugor och haft lite annat fix för oss.
Både Ellinora och Charlie gillar verkligen att vara där. Charlie märker man stor skullnad på. han är väldigt lugn och sover betydligt mkt mer än här hemma.
Vi har varit ett helt gäng där denna gången.
Jag, Calle, Ellinora, Charlie. Mamma o Pappa.
Sen min farbror o hans fru. Min kusin o hennes man o deras lilla flicka.
Isak med 2 kompisar kom förbi under 2 dygn o hälsade på. Dom var nämligen ute på roadtrip! =)

Det har varit skönt att komma bort från all renovering, men nu är det bara till att ta tag i allt igen. Det är sååå jobbigt att bo på en byggarbetsplats. Damm, skit o grejer överallt.
Men vi kommer fort fram och det är riktigt kul! Calle e sååå jävla duktig.

Idag har vi riktigt skit väder, just den dagen vi tänkte köra till tippen, fixa med poolen och klippa gräset!! Men vi får göra annat istället, finns som sagt massa att göra! =)

Jag har varit iväg nu på morgonen och vaccinerat Charlie. Inte så kul!
Men jag fick väga och mäta trotts att det bara är 2 veckor sen sist!
Vi har iaf en stor frisk gosse. 8435g  och 72cm lång!
1 cm och 435g på 2 veckor! =)
Men nu får vi väl se om han får feber fram mot kvällen. Han fick det inte förra gången, men det var tydligen vanligare när man upprepar ett vaccin.
Nu är han på väga att somna, trött hjälte!

Har nästa inga bilder från "semsetern" eftrersom jag inte hade min iphone! De e ju jag som är fotografen nr 1 i vår familj!

Här kommer iaf några bilder!






1 kommentar:

  1. Ja, visst har vi ett underbart
    Någelunda. Papps

    SvaraRadera