fredag 29 juli 2011

Yatzy

Igår öste regnet ner mestadels av dagen. Sååå tråkigt. Vi skulle ju ha ute dag ju, med det fick vi ändra på. Det ända vi gjorde uta var att lasta ett släp proppfullt med massa bygg grejs o köra till tippen!
Calle fixade lite o förberedde till elektrikern som kommer idag. Sen kom faster AnnaMaria på besök, åt middag tillsammans på kvällen. Sen kom Calles polare en sväng och även Anya o Bosse, så ett tag var det fullt hus. =) Gillar ju när det är folk runt mig så jag tyckte det va trevligt!
Charlie hade kanske inte en toppen dag, men han blev ju vaccinerad så de e kanske förståligt. Lite mer pip bara. Men de gör inget.

På menyn stod det:
Förrätt: Handplockade Värmlands Kantarellmacka =)
Huvudrätt: Helgrillad fläckfilè m. Grill potatissallad. Sallad o Beasås!

Efterätt blev det ingen! Bara en liten choklad bit. =)

Sen så nrä barnen sov och biggan hade åkt hem så spelade vi lite Yatzy jag o calle.
De e kul! =)
Hittade först inte protokollet så jag fick göra ett eget! hihi!
Sista spelet så skulle vinnaren få ryggmassage i 10 min. Och JAG VANN! Det var riktigt skönt eftersom jag haft lite ont i ryggen! =) tack för de min älskling!

Skulle ju ladda upp en bild på Yatzy prottokollet men det går verkligen sådär! Hängt sig på nåt sätt! Se om det går senare!

Nej nu måste jag sätta igång o städa upp i hallen! Frukost o kaffe e avklarat med min kära dotter som sällskap. O såklart charlie oxå. Calle tog sovmorgon! Skönt!

Ha en bra dag. Hoppas att det spricker upp ute så man kan få lite ljus, det känns så mörkt när det är sånt regnrusk!

1 kommentar:

  1. ja du Maja-Moj, vädret kunde verkligen vara bättre. Det får vara innepyssel istället. Hoppas vi ses i helgen Papps

    SvaraRadera