tisdag 29 mars 2011

En Tisdag med vänner

God kväll!
Idag har det varit en trevlig dag!
Dagen började med full fart, blev en liten försovning imorse och Ellinora skulle ut på vandring i skolan! Men vi kom i tid så allt var lugnt så sett!
Carlie sov vidare och jag tog god tid på mig att göra mig i ordning för dagen!
Kl. 10 bar det iväg hem till Tessan o Liam. Och kl. 11 så kom även Kajsa och Lilla Lova.
Tessan hade bakat scones som hon bjöd på, JÄTTE goda! Vi var där länge och vi hade så trevligt! Jag körde iväg en sväng för att hämta Ellinora i skolan, sen körde vi tillbaka! Senare på eftermiddagen bar det hemmåt med ett stopp på Maxi! Den mindre glada Ellinora började titta fram vid handlingen så hon valde att sitta kvar i bilen medans jag sprang in!
När vi kom hem så packade vi ner Charlie i vagnen och Ellinora hoppade på cykeln, så bar det ut på en rask promenad med grannen!
Sen när vi var hem kommna så lagade jag mat och Ellinora och hennes kompis lyssnade på musik och dansade! Idag blev det korvstroganoff m ris! Det var bara jag och tjejerna som åt, för kära Calle fick jobba över! =(
Men nu är han hemma och han har varit ute i garaget en stund och kom precis in! Mysigt!
Själv ska jag snart ha telefonmöte tyvärr, men det tar nog inte så lång tid!
Imrogon blir det nästan en heldag med mina barn, Ellinora har studiedag. Jag ska bara ha ett möte på eftermiddagen så barnen ska till Charlies farmor en liten stund!
Nu ska jag passa på att mysa med familjen! Läxan är läst för Ellinoras del så det är bara mys,mys för allas del!
Lägger upp lite bilder om dagen!
Ha en underbar kväll på er!
 Provsitter i Liams stol!
 Liam, Lova o Charlie
 Lova och Charlie! Kanske en blivande fru! Hi,hi
Ellinora läser läxa om ekorren Evert!

1 kommentar: