fredag 17 februari 2012

Hej mina vänner!

Nu ska ni få förklaring till varför det inte blivit något bloggande!
Jag har ju varit jätte sjuk!
Trodde ju att jag hade fått influensan! Men det var det inte! Det var lunginflammation i höger lunga! Det gick någon dag och jag blev inte bättre och de fattade inte varför! Sänkan gick inte ner som den skulle!
Då hittade de att jag hade fått blodförgiftning!!!! Bakterien i lungan hade spridit sig ut i blodet!!
Sen så någon dag efter det så hittade det yttligare en bakterie i lungan! Som var resistent mot den antibiotikan som  jag fick!! Suck!! Så då fick jag byta i hopp om att må bättre!

Ja, vad hände sen!?!....hmmm....jo, natten till i Lördags tror jag det var, då fick jag sån otrolig smärta i höger sidan, fick starka smärtstillande och bara låg helt väck!! Usch!
Fick åka upp på röntgen yttligare en gång för att kolla läget i lungan!
Då hade jag fått vätska i lungsäcken!!!! Som om det inte var nog redan!!
Men det var inte så mycket vätska så det behövdes tömmas, som tur var! Det skulle läka ut av sig själv!

Så i söndags blev jag utskriven efter att ha legat inne i 1 vecka!
Har bara vilat och vilat! Bor i soffan och sängen typ!
Calle är en ängel och helt underbar som sköter allt här hemma, det går som en dans! Tar hand om mig, charlie och ellinora som om vi vore prinsar och prinsessor! =)

Men smärtan gav inte med sig utan blev värre och värre!! Så i Onsdags så kom mamma och hämtade mig för att åka in igen!!! De tog nya röntgen bilder och det visade sig att det fyllt på sig mer vätska! Fortfarande inte så mkt så det behövdes tömmas!! Puh!! Vilken tur!!
Men det blir en slags fricktion mellan hinnorna runt lungan så jag hade ju fått lunghinneinflammation istället!! Och det är det som känns som knivar i lungan när jag andas eller rör mig!!
Så jag fick smärtstillande jag ska ta i kombination med panodil! Det fungerer riktigt bra! Inte så starka så jag är ändå människa, men slipper ha as ont!
Idag känner jag mig mycket piggare, har inget bra flås om man säger så! Bredde en macka i morse och blev anfodd och trött i kroppen! Så det får tränas upp sakta men säkert!

Är sjukskriven hela nästa vecka oxå så får vi se hur pass jag repar mig!!
Skulle ju börjat jobba på Måndag egentligen!!

Calle håller på att inskola Charlie på dagis! Det går bra, blev ett glapp i vecka för att Charlie fick feber igen!! Men idag är det iväg och ska var där 9-10.45 så det är 3e dagen idag!

Får se om jag kan pallra mig med i slutet av nästa vecka! Så han förstår att även mamma ska lämna!

Ellinora har studiedag idag sen så är det lov nästa vecka! Sportlov! =)

Så, nu har ni fått en uppdatering, ska försöka blogga lite oftare nu när jag har lite mer ork! =)
Nu ska jag vila en sväng! =)

Kram på er, hoppas ni håller er friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar