söndag 4 mars 2012

Premiär grillning

Igår var det premiär grillning, åh så gott! Vi har ju grillat korv till lunch innan men nu var det kött som låg på grillen till middag! Entricot (stavning?) men klyftpotatis, sallad och grillad sparris. Bea sås och vitlöks sås var det till.
Emma och Johan åt med oss innan Emma skulle bege sig till jobbet.

Innan på dagen så var jag och barnen hemma hos mamma och pappa och hälsade på. Calle var och fixade med sin bil på jobbet. Det var ju så fint väder igår så vi var ute en stund med mamma.
Pappa hjälpte Pål att flytta grejer från vinden till Malmö. han har fått en lägenhet med förstahands kontrakt! Kul! =) Så för deras del var det flytt!

Sen så åkte vi och kollade på Emma och Johans nya lägenhet som det köpt i Norra Åsum, kanon fin. Lite renovering ska det hålla på med nu och jag tror att det komemr bli kanon fint när det är klart!
Och så har vi ju närmare till varandra nu, så man kan cykla! =)

Idag var det jag som gick upp med Charlie efter en helvetes natt, vet inte vad det är som händer med min lilla kille, men han är sååå stökig på nätterna! =( Jobbigt för oss alla.
Nu ligger han och sover. Och Ellinora leker med Hannah.
Jag har rensat i skåp, tvättat städat toaletten och vikt massa tvätt, känns skönt att få så mkt gjort på förmiddagen! När lilleman vaknar så tänkte jag dammsuga och försöka torka golven!
Calle han tar en ordentligt sovmorgon, han sover fortfarande! =) Verkar som att det verkligen behövdes!

Skulle börjat jobba imorogn men så blir det inte, det blir VAB för Ellinora ju.
Vissa koppor har fortfarande vätska i sig så jag tror att det blir lite längre tid hemma en vad man brukar säga! Nu hoppas jga att det ploppar upp på Charlie de närmaste dagarna så vi har det här överstökat!!

Nej nu ska jag fortsätta plocka lite!
Hoppas ni alla får en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar