onsdag 9 november 2011

Sjukhuset!

Igår blev det sjukhuser vid 19 tiden. Charlie hade väldigt tungt att andas och medicinen "försvann" efter ca 1 timme. Och den skulle hålla 3-5 timmar. Men vi åkte in och va där till ca 22.00.
Fick åka hem med samma medicin men jag fick mer info och jag vet hur jag ska hantera det. Får ge han mer om han behöver. Dock ej mer än 2 puffar gånger 3 på en halvtimme. Då måsyte vi söka igen om det skulle blir så. Han fick även feber igår kväll. =( Men imorse så var han tät i andningen, men jag gav honom medicinen och han var såååå duktig och inhalerade jätte fint. Fick dock ta om efter 10 min för att han inte var fri i luftvägarna.

Det här är en helt ny värld för mig, har inte varit med om något sånt tidigare.
Man blir mer uppmärksamm och man tänker på ett annat sätt.
Nu ska vi vara ute 2 ggr varje dag.
Dammsugning ska ske när han ej är i närheten.
Sängkläder ska bytas minst 1 gång i veckan.
Djur ska undvikas.

Allt detta för att han inte ska utveckla någon allergi.
När förkylningen är över så kommer vi ju se om det är något han reagerar på.
Men jag tror inte det, hoppas ial innerligt att det inte är så.
Hans farmor har hund och hans mormor har katt!

Men nu är allt så nytt och man är hyper hela tiden känns det som! Men det kommer bli vardag. Och jag tror att det släpper snart, han är bättre idag, det märker man. Så imrogon kommer han vara ännu bättre och snart är det över! =)

1 kommentar:

  1. Undvika rökiga miljöer och rök överhuvudtaget sa dom med va? Hoppas han blir bra snabbt!

    SvaraRadera