torsdag 1 december 2011

Nu så....Jätte inlägget!

Hej hopp!!
Nu så har jag tagit mig lite tid för att blogga! Jag hade ju en toppen helg ju!
I fredags så mötte jag, Ellinora, Hannah och Charlie upp min underbara mamma på stan! Skulle kolla runt lite och sen fika. Så vi började på Hälsa och Helhet, mamma hade något ärende där. Bla. att köpa en UNDERBART doftljus till mig! Ett jätte stort fint ljus. Jag valde äpple och det luktade fantastiskt! Inte för skarp doft utan alldeles lagom! Så ett sånt kommer nog alltid finnas här hemma...kanske varierar lukterna lite såklart men det känns så hemtrevligt om det doftar gott när man kommer in! =)
Sen så min mamma hon är ju helt fantastisk....hennes hjärta är verkligen av guld. Sättet hon ser på saker är underbar. Jag fixk en liten "för julklapp" som hon så gulligt kallade det!
Rengöring, tonic, dagkräm, nattkräm, mask och valnötscrub det fick jag av mamma.
Av märket Ole Henriksen!!

Och vi hade underbart trevligt, jag älskar att få umgås med min mamma, det är såååå mysigt!

Sen i Lördags blev det handling på Maxi med Emma, jag var även och hämtade biljetter till Ellinoras dansuppvisning nästa söndag!! Ska bli sååå kul! Medans vi väntade på Emma så tog vi lite ego bilder! =)



Sen så kom Ellinora pappa och hämtade henne, hon skulle vara där mellan Lördag och Söndag. Kul!
Så på kvällen här hemma så var det Taco kväll men Emma, Johan och Jimmie! Skit trevligt! Blev lite mer vin än väntat men vi hade en toppen kväll!

I Söndags så var det ju storm, första advent och skyltsöndag!! Så jag skulle hoppa in och  jobba från 15 till 20! Men det var inte så kaotiskt som det brukar vara, men det var garanterat för att det var/skulle blir super stormen Berit!! Vi hade så fina tomteluvor på oss oxå =)

Det va min helg! Kanon tycker jag! =)

Sen så var det nog i Tisdags som min fina lilla dotter skulle bjuda på mat, från sin alldeles egna kokbok!

                                      Hon bjöd oss på Raggmung med stekt bacon och lingonsylt!
Hon var såååååååå duktig!




StekARN....=)

Sen har det varit lite lussebak och vi slängde även ihop lite knäck! =)





Haft en kanon vecka oxå! Har blivit förkyld o de e inte såååå kul men så e de!!
Nu ska jag snart iväg på jobbintervju p sen blir det schema möte! =)
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Du är stjärna min fina Maja! Skriver så trevligt från ditt hjärta rakt ut, underbart att läsa tycker jag:))
    Mamma.

    SvaraRadera
  2. Jag blir mest avundsjuk jag... :) Ni verkar ha haft det hur fint som helst och vad kul att Loa gillar att vara i köket och laga mat och baka - duktig tjej! Kram/ Bror

    SvaraRadera