tisdag 9 augusti 2011

Mitt nya liv!

Hej på er!
Igår Måndagen den 8/8 började jag ett nytt liv! Nu är det dags att börja röra på sig dagligen och tänka på vad man stoppar i sig! Jag har inte haft lust innan men nu känner jag mig redo!
Igår var det Powerwalk i 45 min + träning med min träningsrockring (med viker i) + lite andra övningar, situps, armhävningar, tåhävningar, nigböj, rumpövningar mm. Och idag blev det 40 min powerwalk med inslag av lite springning! När vi kom hem var det likanande träningsövningar som igår!
Känner mig SÅÅÅÅÅÅ duktig! Kan ska löjligt efter 2 dagar men jag känner mig stolt över mig själv!
Det som jag är mest stolt över är atyt jag inte ätit ngt socker! När du tänker på vad du stopper i dig och verkligen undviker socker så känns det verkligen! O framförallt för mig som ÄLSKAR godis, fika, ljustbröd, pasta mm. Därfrö känner jag mig sjukt stolt över att inte ha ätit ngt sånt. Så nu ska jag hålla på med detta ett tag tills jag känner mig nöjd med min kropp!
Önsketänkandet är 10kg mindre till jul! =)

Nu har Calle börja jobba igen så nu är jag själv med barnen om dagarna. Känns konstigt att han inte är hemma!! Och nu mån-tors så är Ellinora hos hennes pappa, så de e bara jag och Charlie om dagarna! Tomt! Men det är sammtidigt mysigt att få vara ensamma! Han börja bli så stor nu så snart ska jag ha en dag med min Ellinora oxå, bara mamma o loppan! Längtar!

Renoveringen rullar på, är inte så kaosartat som det har varit, känns skönt! Ikväll så ska Calle Prima golvet så vi sen ska spackla o lägga nytt golv på de sen! Jätte fint Ek golv! Kommer bli såååå fint när det är klart!

Idag blir det lite fic här hemma, typ fönstermålning när Charlie tillåter mig!
Han är det full fart på nu!! i gåstolen känner han nog sig som kung över huset, han kör som tusan i den!
 Och han blir galet arg när han fastnar o inte kommer loss! =)

Hade lite bilder som jag skickade till mailen från telefonen som jag tänkte lägga upp! Men de har inte kommit ännu!?! Fattar noll! Men jag kollar senare, fgör nu hgar Charlie somnat och jag tänkte måla ett fönster innan han vaknar o ska ha lunch! =)

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Du är duktig du! Bra Maja, jag hejar på dig!
    Snart fyller du år och då ses vi. Längtar. Ta hand om dig och fortsätt vara duktig med din träning!

    Kram/ Bror

    SvaraRadera
  2. Pappas duktiga Musse! Visst är det härligt när man har den där känslan efter träningen. Nu åker jag till Gymmet! Puss från Papps

    SvaraRadera
  3. va du e duktig =) Jag klarar inte o va utan mitt älskade socker mer än ca 1/2 dag så jag försöker bara träna desto mer.... lite dåligt med resultat för tillfället men får väl se de långsiktigt =) Hoppas allt e bra med dig o familjen =) Vi saknar dig på jobbet!!! Kram Bella

    SvaraRadera