söndag 26 juni 2011

Lång helg = Lite bloggande

Hej!
Nu var det ett tag sen jag bloggade igen! *suck*
Inte bra, inte bra....men NU ska ni få en uppdatering!

Då ska vi se....Torsdag.....
.....Då var vi bjudna till Gustav o Emy på lätt mat o kaffe m paj!
Vi hade såååå trevligt! De måste vi göra om! Det e så kul när bebisarna är i samma ålder, man har så mkt att prata om. Massa gemensamt!


Ellinora hade även midsommar-firande på simskolan!
Det blev ju lång ledigt även därifrån!
Kul hade dom, dansade runt en liten midsommarstång i vattnet! =)




Sen så var det då midsommarafton!
Vid 14.30 så kom mamma och pappa till oss för att vi skulle ut o plocka blommor till midsommarstången!
Det gick snabbt o lätt, körde runt lite här i köpinge o hittade de vi skulle ha!
Efter det så begav vi oss till anya och Bosse i Yngsjö!
Sen blev det en god drink o massa mys o snack. Vid 17 tiden så gjorde vi ordning midsommarstången som blev jätte fin! Mamma en en hejjare på att fläta ihop björkris till en "svans" som man ringlar runt stången! Då behöver man inget snöre eller nåt sånt! "snitsig" mamma jag har va?! haha!
Efter en stund av vila efter stång klädningen så blev det själva dansen!
Det gick undan kan jag säga! Vi hade så roligt så alla höll på att dö av garv! =)

Ellinora vid stången!



Sen så börjades de med middagen!
Helt underbar middag! Gott!!
Sill, lax, potatis, romsås, gräddfil, brie, vindruvor mm. GOTT!

Sen gick kvällen fort....vi hade sååå trevligt! Jag och Calle är sååååå nöjda med kvällen!
Blev lite kubb spel och sen efterätt! Vit choklad mousse med jorgubbar! Mmmmm....

Sen så blev de att klä på sig lite mer kläder....och vi begav oss ner till stranden!
Det blev en mysig promenad och alla var glada o nöjda!
När vi kom ner så var det jätte mkt folk där redan! Det korkades upp champange och bålet tändes! Efter en stund så drog raketerna igång! Det var inget dåligt pådrag!! Jätte fint! Charlie vaknade såklart med han var inte rädd utan bara låg och tittade upp i himlen! Fiiint tyckte Charlie!
Sen efter ett tag så begav vi oss tillbaka och det blev massa mer mys och snack!
Anna-Maria (den danske fan) och mamma underhöll oss alla med sina knasiga påhitt! =) haha!
Vi hade sååå kul!! Sen så var kl 02 o mamma och pappa drog sig tillbaka ner mot havet till deras rum som de hade hyrt! och vi gick och la oss i gäst stugan och resten inne i "huvudbyggnaden"
Tack för en KANON kväll....de gör vi gärna om!

 Raketerna
Bålet


Sen var de lördag!
Vi åkte väl hem vid 13 tiden...eller vi åte till eko först för att köpa lite grejer till poolen!
ALLA var på eko den dagen! har aldrig sett så mkt folk där innan!
Sen var vi ute och fixade resten av dagen och kvällen! Mysigt!

Idag så har jag varit en "duktig mamma" iaf enligt mig själv!
Först så fick vi en rejäl sovmorgon. Sen så ville Ellinora till mamma och pappa för att visa upp vad hon hade lärt sig på simskolan. Så vi åkte dit! Jag lämnade henne där och dom skulle bada litre och sen så skulle dom åka till bekanta i blekinge och Loppan fick följa med!
Mamma ringde senare på eftermiddagen och det blev bestämt att Ellinora skulle sova över hos mormor. Hon ÄLSKAR ju det! Så det känns bra! jag åkte upp till calles pappa med Charlie när jag hade lämnar Ellinora och drack lite kaffe! de va trevligt! Vädret blev bättre o bättre så de va kanon! Charlie fick träffa både farfar och farbror! =)

Sen när jag och Charlie körde hem så stannade vi o handlade lite på Willy`s.
När vi kom hem så blev jag den "duktiga mamman". Ställde mig och gjorde egen barnmat till Charlie!
Potatis o palsernacks purè m smör o rapsolja
Morot o potatis purè med färsk dill m smör
Potatis o ärt purè m smör o rapsolja
Broccoli o potatis purè med färk dill m smör

Känner mig väldigt duktig o ekonomisk! =)
Så nu har vi mat till vår minsting i typ 2 veckor!

In i frysen! =)

Sen så kom Calle hem och vi grillade lite. Sen så har vi hållt på med poolen lite till. Och nu så har vi matat Charlie och Calle håller på att natta honom....undrar om han inte har nattat sig själv oxå! =)
Ska in o kolla!

Hoppas ni haft en toppen helg ni mä!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar