söndag 19 juni 2011

Så där ja!...

....nu har vi gjort i ordning poolen ordentligt!!
Vi hittade ett litet, litet hål i den...så de fick vi laga! Gick lätt o smidigt. Vi passade även på att gör iordning under poolen så att det blev riktigt jämt och fint! Grävt ner sladd och sått gräs på de så att det ser fint ut även fast att pumpen går för fullt till poolen!! Det höll vi på med stor del av lördagen! Ellinora åkte till hennes pappa i fredags så vi hade ett litet barn hemma i helgen. På eftermiddagen så skulle vi till Eko för att inhaldla lite saker och då blev det även annat bestämt helt "random" =)
Vi åkte in till tivoliparken med Calles polare för att titta på mororcyklar! Det var ju kortegen fr åhus till kristianstad. Både Calle och han polare bygger ju egna motorcylkar från grunden (dom e snart klara) så de e ju deras super duper intresse kan man säga!
Mern sen efter litet tittande så mötte vi upp Anna-Maria och hennes kompis Marie! Blev en jätte  trevlig kväll. Vi satte oss på "Bischop" för att umgås lite! Jag och Calle åt och de andra tog varisin öl. Det var verkligen jätte trevligt och Charlie var jätte nöjd o mysig!
Vi åkte väl hem vid 20.30

Idag så har Calle jobbat åter igen och jag och Charlie har varit hos mamma och pappa idag! Åt frukos med dom. Blev en sen frukost för dom hade varit på lite party kvällen innan, så vi åt väl vid ca 11-11.30.
Det var gott!
Sen hade jag köpt med mig lite fika som vi tog senare på dagen! Jag åkte väl hem vid 15 tiden. Calle kom vid 16.15 och Ellinora kom hem lite innan kl 17. Så nu ikväll har vi haft jätte mysigt, vi har grillat gott kött och igår köpte vi ju en fritös, så vi har friterat pommes! Mmmm... riktigt gott!!

Jag har även "vunnit" en Mascara med märket lancome! (an calle haha)
Bara för att jag doppade mig i poolen när det var 16 grader!
Tjoohoooo!
De e ju så kallt för att vi har tömt hela poolen och fyllt upp med nytt vatten!

Sen så sa Ellinora, Vad får jag om jag badar?!
Jag sa: -Du får en ny klänning!
Jag tänkte ju att kan jag knappt doppa mig för att det var så svinigt kallt så kan inte hon det!!
Men hon hon hoppade i o doppade sig flera gånger och tog ett litet simtag!! Haha....blåst där mamma kan man ju säga!!
Så i vekan så får vi åka till stan och köpa klänning och mascara! Yippi!!

Nej nu ska jag vara lite social men min älskade Calle!!

Hoppas att ni har haft en lika fin helg som jag!
Älskar att vara med familjen! Och att vi gör saker tillsammans! Mysigt!

2 kommentarer:

  1. Ja, badkruka har du alldrig varit. när du var liten och på landet i Vänerns vågor så behövde det inte va speciellt varmt för att du å Pål skulle bada. Så fick jag, Pappa, elda brasa i öppna spisen så att ni kunde värma upp era blåfrusna små kroppar.

    SvaraRadera
  2. Jo tack nog minns man det allt, det var tider det... är inte helt övertygad om att jag skulle göra det idag. :-) /Pål

    SvaraRadera