tisdag 25 oktober 2011

Rätt eller fel?! Vem bestämmer?!

Vem bestämmer vad som är rätt och fel?!
Även om du tycker jag gör fel så kanske jag gör mitt uttersta efter min förmåga!!
Eller hur? Egentligen kan man inte säga vad som är rätt och fel, det bedömmer du själv efter vad du lärt dig och blivit uppfostrad med! Du bedömmer efter din egen förmåga och jag efter min!

När jag blev gravid med Ellinora var jag 16 år gammal! Hon kom till världen när jag var 17 år.
Vi hade det tufft de första åren i henne liv. Jag var ung, gjorde många val som jag ALDRIG skulle gjort idag! Men just då gjorde jag dessa valen och de får jag stå för än idag, de finns alltid med mig.

Man kan märka på Ellinora ibland att hon har haft det tufft. De jag gör då är att ge henne ännu mera kärlek och trygghet. Hon är 1 av de 2 finaste sakerna som finns i mitt liv. Jag är så glad att jag har henne.

Många snesteg har tagits men jag har alltid funnits där för henne och det gör jag fortfarande. Hon har fått en fantastisk "extra pappa" som gör allt för henne och hon har fått en lillebror som hon älskar såååå mycket, det ser man så tydligt. och han är helt galen i henne, han vill vara med henne hela tiden.
Vi bor i ett fint hus i ett fint område, hon har många kompisar och går på en skola där hon trivs jätte bra.
Hon dansar och är jätte duktig och lär sig snabbt!
Han är jätte bra på matte och börjar läsa riktigt bra. En jätte bra kompis och en fantastisk dotter.

Denna lilla fina människa får jag dela mitt liv med och det är jag såååå glad för.
Vi har klarat det bra tillsammans hon och jag. Vägen har absolut inte varit rak men vi har fixat det lysande.
Kärleken har alltid funnits och jag tror att det är jätte viktigt.

Livet är inte lätt!!
Men jag har massa kärlek till alla i min närhet och det har jag alltid haft.

4 kommentarer:

  1. Alla människor handlar utefter sin förmåga och vad de i stunden tycker är riktigt. Så är det alltid. I efterhand ser man situationer med distans och då kan man göra sin egen bedömning av vad man tycker var rätt och fel. Helt rätt syster-yster! :-)

    http://synvinklaren.blogspot.com/2011/10/kalejdoskopet.html

    SvaraRadera
  2. Maja, Du kommer alltid vara världens bästa mamma för både Ellinora & Charlie!

    SvaraRadera
  3. Man blir ju rörd, håller med Ulrica!! kram lilbro

    SvaraRadera
  4. Kärlek till dig min vackra flicka. Livet är fullt av massa spännande utmaningar och jag är SÅ glad och tacksam över allt du lär di på din livsväg. Att "göra sitt bästa" och att "vara sann i sitt tal" och att utgå från sitt hjärta är vägen mot insikt och visdom.
    Jag är stolt över att vara din Mamma <3!!!

    SvaraRadera