onsdag 5 oktober 2011

Sjukligar här hemma!

Hej hopp!
Den här veckan har det bara handlat om att få Ellinora frisk! Hon är fortfarande hemma från skolan och kommer även att vara det imorgon oxå. Var hon läkaren igår och hon har nåt virus som satt sig så har har fått en sån retlig hosta! Men nu har hon fått medicin för det och den hjälper henne verkligen, skönt!

Vad gör vi då om dagarna?! Jo, vi spelar finns i sjön och svälta räv.
Vi tar en liten promenad eller bara en stund på lekplatsen så barnen får lite friskluft!
Köptre även nya målarfärget o penslar till loppan, så vi har målat ganska mycket oxå!

Ellinora har oxå gjort lite läxa hon fått av fröken. Framför allt matte. Och Ellinora är jätte duktig på matte verkligen, jag är imponerad!! Men imorgon blir det mest läsläxa!

Sen så gör vi såklart allt det vanliga. Tvättar, plockar, fixar, dammsuger, lagar mat mm.

Igår började Charlies lilla näsa rinna, min första tanke var NNEEEJJJJ!!!! Inte nu igen!! Det är ett rent helvete när han inte får luft ur näsan! Han är ledsen och vaknar väldig ofta o är bara ledsen!
Har en nässug som vi använder flitigt, men han blir väldigt arg på mig!

Så natten till idag har INTE varit någon höjdare!!
Men dagen idag gick ganska bra, lite gnälligare bara!!

Idag har mamma varit o hälsat på oxå! Mysigt!
Och jag fick JÄTTE FINA ljung att sätt i mina lådor på framsidan!
TACK!!
Barnen fick oxå varsin liten grej =)
Mamma kommer alltid med små gulliga presenter, just att hon hittar på namn för allt tycker jag är gulligt!
Det kan vara såhär: En litem sommar-present! En present för att du är gullig! Höst-present! Påsk-present! Lördags- present! Hon säger helt enkelt det som passar in när hon vill ge något!!
Det bästa med att få av mamma är att jag VET att det kommer direkt från hjärtat! Och det säger inte lite, för mammas hjärta är STORT o fullt av kärlek!

Har tagit lite bilder som jag bjuder på!

ojojoj...nu måste man börja se upp!!

 Han är på ALLT!! =)
 Bus i soffan!
 Gungning på lekplatsen
 Min lilla sjukling
 Passade på att handla på Domus när vi var hos läkaren igår!
 Matte räkning!
Glad fast snorig! =) Tröjan ni ser han har på sig har vi fått av en vän till Calles familj, hon har stickat den själv! Den är så otroligt fint gjord, ser ut som att det är maskinstickat!! Den ska vi använda flitigt i höst! Jag tycker han var jätte fin i den! =)

Nej nu ska jag mysa lite med min kar!!
Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar