söndag 29 januari 2012

Long time...

Nu har det gått några dagar sen jag skrev. Men vi har varit/är sjuka! Ellinora var ju super dålig i början på veckan, sen kom det över på mig och Charlie! Charlie är fortfarande hostig och snuvig, precis som jag är!
Men Ellinora har "börjat om igen" hon har hög feber och snuvar och hostar! Stackars liten! Idag har hon legat helt pall! Vi var på Kristianstadskliniken igår med båda barnen, framför allt för att Ellinora hade ont i öronen!
Men det visade ingen öroninflamation som tur var utan det är ett virus vi har allihopa!
Så vi fick en stor flaska Mollipect till oss alla sjuklingar!

Men imorgon får jag at mig i kragen, ska jobba på Darins imorgon 9-19!!!
Så mamma kommer hit och är med barnen tills Calle slutar jobbet!

Lite roligheter (för mig iaf.) kommer här:
Mina matvanor är helt ändrade och jag äter jätte nyttigt och ofta nu! Små mängder men ofta!
Nu när jag varit sjuk har jag såklart inte tränat eller prommenerat! Men det drar igårng igen nu den här veckan! Har införskaffat en pilatesboll och hantlar! Hittade nämligen en tiding där det fass så sjukt många "hemma övningar" för HELA kroppen! Så jag håller på att sätta ihop ett program där jag ska gå igenom hela kroppen på mitt träningspass! Som många vet är det inte lätt att komma iväg alltid när man vill, så träna hemma passar mig perfekt!!

Börjar se stor skillnad på min kropp och jag ser fram emot när det verkligen är en stor skillnad! Till sommaren tror jag lätt att jag klarar! Eller klarar och klarar, det är inget jag ska sluta med utan det är min nya livsstil! =)
Tjohooo för mig! Bra jobbat Maja! =)
Man måste peppa sig själv, eller hur!?!

Nej nu ska jag mysa med mitt stora lilla element = Ellinora! Innan hon kryper till sängs! Eller ja, hon sover mest hela tiden! Men nästa gång blir det för natten!

Hoppas nu bara att det blir en lugn natt eftersomjag ska jobba imorgon!
Det ska bli kul att jobba! =) Och träffa "tjejerna" igen! Det av ett tag sen nu!

Hoppas att i får en lugn och mysig kväll! Det ska vi ha!
Kram på er!

1 kommentar:

  1. Kinkigt med Loa och Challe, hoppas mina små hjärtan blir friska snart! Gud vad du är duktig lillasyster, heja heja! Skönt att du mår bra och trivs i din kropp, det är viktigt!
    Ta hand om er så ses vi snart!

    Puss/ Bror

    SvaraRadera