tisdag 31 januari 2012

Ojojoj...

.....finns det ett sluta på det här?!?
Imorse så ringde jag till Kristianstads kliniken igen för att rådfråga om Ellinoras öron! Hon är värre än en gammal tant, hon hör verkligen ingenting typ!! Det är jätte jobbigt! Men får prata jätte högt och tydligt med henne medans hon kollar på ens läppar som rör sig! Stackars Ellinora verkligen, hon är som i en egen liten bubbla!
Men jag fick en läkartid och vi tog oss dit, det visade sig att det var massa vax som satt sig för och hon fick suga båda öronen, bakom vaxet så hittades en rodnad på ena trummhinnan i ena örat. Inte konstigt att hon inte hör! Så nu fick hon pencilin och örondroppar. Och om 2 veckor ska hon tilllbaka och suga rent öronen helt!!
Jag tycker så synd om henne, det måsta vara jätte jobbigt. Och inte nog med det så hostar hon heeeela tiden, ibland tills hon spyr, hände idag igen 2 ggr.
Sen på det så har hon feber och snuva.

Idag åt hon för första gången ordentligt med middag sen i fredags!!
Varmrökt lax och potatis med gräddfils sås gick tydligen hem! =) KUL!!
Nu hoppas vi på att det vänder när hon fått medicin för det!!

Igår var det jobb på schemat, det va kul! Långt pass när man inte är van att stå och gå så länge, ont i rygg och fötter ahde jag när jag traskade där ifrån! Det hade gått bra här hemma med barnen och mamma så det känns skönt!

Nu ikväll har jag haft lite Egentid!
Först så tränade jag me mina hantlar och min boll i 40 min! Duktig Maja!!
Sen så gick jag och tvättade håret och satte i silverbalsam/inpackning. Efter 15 min hoppade jag in i duschen med en hemmagjort bodyscrub =)
Honung
Strösocker
Olivolja
Havregryn

Hittade det på nätet, eller rättare sagt så var det typ 2 ingridienser som man blandade, men jag såklart maxade och slängde ihop 2 olika blandningar så det blev en mega maxad scrub!
Haha, men det fungerade, blev mjuk som en bebis! =) Känns kanon!
Och nu sitter jag vid datorn en liten stund och har den vackra utsikten över min underbara man som ligger här och tränar bröst med hantlarna! Me like! Haha

Nu ska jag bara chilla!
Kraaam

1 kommentar:

  1. Lilla Lois! Stackaren. Krama henne en bamsekram från morbror!
    Jag har också hittat en egen scrub:
    Kokosfett
    Renblod
    Curry
    Småspik

    Smörj in HELA kroppen och låt verka i 2-3 dygn. Man känner sig som ny!! Mirakelmetod? OH YES BABY!

    Ps. önska Calle lycka till med sina bitch tits! :)

    Puss

    SvaraRadera