onsdag 13 april 2011

Full fart...

....har det varit idag!
Jag gick upp med Ellinora imorse och skickade henne till skolan! Sen satte jag mig för att dricka en kopp kaffe. Började ta ordning på tvätten som tvättades igår, slängde även in en ny!
Sen fick jag rycket att städa ur Ellinoras garderob, rensat ur MASSA kläder som är för små och även sånt som de e fläckar på som inte går bort!
Så nu är det VÄLDIGT tommt känns det som! Men de e ganska mycket i tvätten och sen imorgon på hennes födelsedag vet jag att hon kommer att få en del kläder! =)
Efter de så packade jag och Charlie in oss i bilen för att köra först till Calle som hade glömt sin telefon hemma. Sen körde vi till stan, alla kläder jag rensat ut som var okej gav vi till en kollegas dotter! Dom blev mkt glada! Kul att man kan skänka vidare till nån som uppskattar det! =) Känns bra i hjärtat!
Stannade en bra stund, en mycket trevlig pratstund! =)
Sen blev det handling på vägen hem, för imorgon blir det tårtbak!
Sen kom Ellinora hem och hon åt lite "mellis" sen var spotify i full gång och det dansades.
Jag satte igång och bakade lite muffins, dom blev inte så "fluffiga" men goda ändå! =) Ellinora ropade jag in i köket så hon fick slicka skålen, för det ÄÄLLSSKKAARR hon!
Sen kröp vi upp i soffan och satte på Skönheten & Odjuret! =)
Lagade lite middag till mig o Loppan, Calle jobbade över! Ellinora hoppade in i duschen och jag flätade hennes hår så de skulle va lockigt till födelsedagen! För tid till att stå och locka håret imorgon bitti finns inte!
Efter de så klädde vi på oss oömma kläder och börjad  lasta in sommardäcken från förrådet till bilen. Sen begav vi oss till Calles jobb där han bytte däcken till mig! =)
Ellinora hade jätte roligt, Calles kompis har en busig "rottis" som e 1 år. Betty heter hon! Dom hade super kul tillsammans!
Min älskling tvättade även bilen åt mig, sååå snällt!
Jag puttsade lite på den invändigt!
Sen körde vi hem, Charlie var hungrig så jag ammade när vi kom hem och Ellinora trottsade lite och sen gjorde hon sig i ordnig och gick o la sig!
Calle körde för att äta och han kom precis innanför dörren!
Nu blir det bara mys!
Ska lyxa på lite påskmust! =)
Nu längtar vi alla till imrogon! Älskar att göra Ellinora glad, hoppas hon uppskattar det! =)
Ha en mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Härligt, om några timmar dyker jag upp som gubben i lådan! :)
    Har även kommit på att Loa är min värsta Spotify-konkurrent, jag "lånar" ju" ditt premium ibland men då är det nån annan som är inne och diggar... ;)

    SvaraRadera
  2. Pappa tyckerr att det är jättekul att följa "sin flicka", hennesbarn och hennes vardag UNDERBART

    SvaraRadera