tisdag 12 april 2011

Slarv Maja...

Nu har jag varit en riktig slarv Maja och inte bloggat på länge!!
Så nu skriver jag lite om vad vi gjorde i söndags och även igår!

Söndag: Vaknade till underbart väder och vi passade grann flickan Hannah!
Vi traskade upp till affären när den öppnade och köpte lite nybakade frallor och gott pålägg!
Väckte Calle, så satte vi igång direkt faktiskt!
Vi tog ut våra fina utemöbler som vi köpte förra året! Jätte fin tycker jag! (ska lägga upp bild nån dag)
Så vi satte ihop den och torkade av så att vi kunde sitta där och äte frukost!
UNDERBART!!!
Sen blev det Massa fix ute!
Jag började städa ur uterummet och calle började göra iordning våran fontän som vi oxå köpte förra året!
Charlie vaknade och åt, när han var klar så körde vi till Solhaga för att köpa blommor till våra krukor och blommlådor! Kul!
Det blev jätte fina blommor tycker jag!


Efter att blommorna var fixade så fortsatte vi med annat fix!
gjord klart i uterummet, Calle puttsade till grillen!
Sen kom Ellinora hem från pappa, hon var på bra humör och tyckte att vi hade gjort jätte fint! Hon tog direkt fram en boll och började härja runt!
Sen hittade hon vattenslangen och de var ju mycket roligare än en boll, så hon vattnade hela gräsmattan (förhand) och även staketet mm. =)
Charlie verkar gilla att vara ute, lite ljust emellanåt!  Men de hade vi ju en lösning på. Jag trode han skulle bli tokigt av de men han Älskade det!! =)
Cooling!
Han tyckte verkligen det var skönt att få på dom! Efter en liten stund så kom han till ro och somnade in!
Detta har varit en underbar dag! Jätte varmt o skönt!

Igår så hade jag anställningsintervju på morgonen! Gick mkt bra!
Gick inom jobbet och sa hej o snackade lite skit!
Sen så åkte jag ut till Balsby för att hämta lillebror Isak! Vi har inte träffats på länge så vi tänkte passa på att umgås när han ändå var ledig!
Så vi åkte hem, tog ut dynorna och satte på kaffe! Sen hade vi en jätte mysig stund i solen!
Ellinora kom hem och blev jätte glad över att Isak var o hälsade på!
Efter en stund så kom Anna-Maria oxå! Trevligt!
Jag tänkte att jag skulle ta med som bort och visa dom där stora "korna" som jag nu har tagit reda på vad de var för nåt och dem heter Highland Cattlecow!
Så Ellinora cyklade och vi andra gick! Dom var tyvärr i en annan hage så de blev ingen titt på dem!
Vi gick tillbaka, så vi satte oss och bara chillade och solade lite!
Sen ringde grannen och de var dags för lång prommenad!
Isak o Anna-Maria stannade kvar hemma medans vi traskade iväg! Ellinora gick o lekte med Hannah!
Det blev grillning när Calle kom hem och sen blev det lite tattuering! Fakriskt min tur, Äntligen!! Fyllde i den i nacken och så blev det lite nytt! Inget stort utan 2 små texter!
Blev jätte fina och jag är jätte nöjd!

Nu så ska jag sätte igång och städa! Ikväll kommer Prästen och vi ska prata om dopet! Och innan dess så ska jag iväg till MVC på Efterkontroll!
Ha en bra dag!
Kram på er!


1 kommentar:

  1. Låter strålande! Ska bli så fint att träffa er på torsdag. Puss & Kram

    SvaraRadera