tisdag 5 april 2011

Min underbart snälla mamma

Idag har min mamma gjort mig otroligt glad! Hon har gjort att jag känner mig älskad!
Idag har hon tagit med mig till en klädes butik som hennes vän har i Broby, innan var det mest "dam kläder" men nu har dom ett stort utbud till kvinnor i typ alla åldrar, dock ej barn!
Där skulle vi kolla om vi hittade nån klänning eller tunika till mig som jag skulle kunna ha på dopet!
Hittade en jätte fin vit tunn klänning! Med en vit under klänning med spets längst ner, jätte fint! Hittade även ett jätte fint halsband att ha till!
Och allt detta fick jag av min underbara mamma!!!! Kändes först lite fel och jag frågade om jag verkligen skulle få allt, om jag inte skulle betala lite. Men hon ville ge mig det. Och nu när jag funderat lite så känns det rätt att ta emot, för jag vet att hon ger med hela hjärtat och hon ger med kärlek! De gör min mamma helt underbar och otrologt älskad av sååå många, hennes hjärta är av guld rakt igenom! Att ge är underbart, det har vi barn fått lära oss sen vi var små. Man ska inte ge för att ge utan för att man vill. Att se en annan människa bli glad av en gåva värmer, iaf inom mig!
Mamma, du har gjort mig såå glad! TACK!

När vi kom hem från shoppingen så kom Ellinora från skolan med 2 kompisar! Ganska mkt tjafs och sura miner! TRÅKIGT!! Men 3 tjejer är inte lätt!
Men det gick bra ändå, humöret lättade sen!
Gick o fika hos grannen, gott! Sen blev det lite jobb samtal, lite tvätt och undan plockning! Sen blev det matlagning, idag blev det kassler, ris och bea sås! Lite enkelt och lättlagat!
Tjejerna lekte till 19.30! Efter leken så blev det inte kul! Ellinora trottsade in i det sista! Ville inte borsta tänderna och inte gå och lägga sig! Hon ville inte heller att lillebror skulle få äta!! Men det gick bra och hon kom i säng i tid! Nu är det istället Charlie som inte vill sova, han brukar sova nu! Men de e inte trotts iaf. haha, bara lite ur balans!! Eller så kan man ju bara säga att han e bebis o  gör lite som han vill! Haha!
Snart ska jag prova min klänning o visa Calle!
Han  är oxå helt underbar, älskar han så otroligt mycket! Lyckligt lottad e jag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar