tisdag 17 maj 2011

Gårdagen! GALEN!!

Gårdagen var full av aktiviteter!! Fun!
Vi började dagen med att skicka Ellinora till skolan. Skolan ringde väldig fort hem igen! Dom hade lagt lapp till alla fritids barn men bara för att Ellinora inte går på fritids så hade dom glömt lägga till henne. På lappen stod det tydligen att det var studiedag!! Så hon kom hem igen!

Vi åkte till stan för att framkalla hennes bilder från helgen i Malmö. Under tiden tog vi en god fika på Darins!
Kladdkaka o varm choklad!

Efter fikan så fick vi Springa för att hämta fotona och sen vidare till bilen! Det öste ner!!
Full fräs till BVC i Vä, Charlie skulle vaccinera sig! Han var såååå duktig!
Han sov mest resten av dagen, ingen feber! =)
 Isak kom och hälsade på när vi kommit hem! Drack lite kaffe, Ellinora bakade chokladbollar till oss! (lite hjälp av mamma)
Gott tyckte dom båda!

Vi chillade en stund och sen var det dags att börja göra köttbullar!! hade en super assistent, Isak!
Dock var han ganska ful med byxerna uppe vid tuttarna när man är van att se dom under rumpan!! Finns det inget mellanting Isak?? haha!
Sjukt snygg! *not*

Maten blev kanon! Efter maten så fick Charlie lite mat och Calle o Isak tog disken! =)

Sen efter det så drog jag och Isak igång projektet att göra gips avjutningar på Charlie! Gjorde foten! Det var ett 3D kit vi fått i dop present!
Det var inte lätt, men vi hade fel skål så resultatet blev inte så bra! Skit oxå!!
Men här är sötnosen med foten i skålen!



Sen vid 20.00 så var det dags för barnen att lägga sig! Ellinora var först i säng, Charlie var inte långt efter!
DÅ så körde vi igång! haha. Jag och Isak hade bestämt och planerat att jag skulle tattuera honom! Och så blev det! En intern grej på benet! Det står nu mera KEKE på hans ben!! Haha, så jä**a roligt! En KEKE finns i oss alla och han kommer aldrig dö ut!! Framförallt inte nu när det är in tattuerat dessutom!! Haha!! Jag blev nöjd med resultatet!
Ser skillad ut va?! hehe!

Efter vi var klara så skulle jag köra Isak till stan! Och då höll vi på att krocka med ett rådjur!!
Det som skrämde mig mest var att Isak skrek som en liten flicka! han skrek -Den kommer dör, den kommer dö, den kommer dööööööö! och för varje gång så gick han upp i mer falsett!! Han skrämde skiter ur mig!!
Men vi klarade oss och det lilla rådjuret klarade sig! Skönt!
Det är riktigt obehagligt sånt! Usch!

Villken dag va?! Inte som alla andra precis! =)

Idag är jag väldigt trött dock, vet inte varför riktigt! Charlie har vaknat mer än vanligt men han har somnat snabbt igen! Antagligen sprutan!
Blir lite städ o så i det här tråkiga vädret! Snart kommer Ellinora från skolan, så jag ska försöka få undan lite till innan hon dyker upp!
Ha en bra dag trotts det lite mindre fina vädret! =)





3 kommentarer:

  1. Pappa tycker att det låter som ni syskon hade en superdag tillsammans trots en del oplanerade händelser

    SvaraRadera
  2. Hahahaha Maja vilka klassiker vi är! Det va faktiskt en jättetrevlig dag, bra summerat tycker jag också :) Borde vi göra oftare! Puss på dig systramiiii

    SvaraRadera
  3. Ni är såååå stöööörda! Låter kul, önskar att jag varit med er. Vi får ta lite "syskonhäng" snart! Love you both. /Big bro

    SvaraRadera