måndag 16 maj 2011

Igår, Söndag! Lite Måndag!

Igår hade vi en fantastisk söndag om jag får säga det själv!
Ellinora var i Malmö hos Pål och skulle komma hem vid 11.15.
Jag och Charlie gick upp vid lite i 8, Calle låg kvar. Väckte honom vid 9.30 då vi blev bjudna på frukost på Sandhem i Vä av Anya och Bosse, TACK mycket gott.

Sen bar det in till stan för att hämta Ellinora vid stationen! En mkt glad liten tjej var det som kom med tåget! Mycket upplevelser! Ormar, Krockodiler, Ödlor, Herr Nilsson apor och en vit känguru!!
Hon fick en engångskamera så nu är vi väldigt nyfikna på bilderna! =)

När vi kom hem bestämmde vi oss för att vara ute och fixa lite tillsammans. Ellinora var med en kompis!
Jag började med att hänga tvätten, bra tajming! *not* För precis när jag hade hängt klart så bara börja det ösa ner!!! Typiskt! Haha. Jag och Calle bara skrattade!

Sen gick vi till framsidan för att tvätta min bil! Men det blev en rejäl till fixning! Tvättning, polering, vaxning utvändigt! Dammtokning, dammugning och undanplockning invändigt!Den blev hur fin som helst!
Calle kollade även till den lite under oxå!

 Tillfixad!
Lite meckande!

Charlie sov jätte bra under dagen, han låg ute i sin vagn! Satte på regnskyddet när det kom små skurar då och då, han gillade det!
Det var verkligen skönt att vara ute hela dagen, men framförallt att få vara tillsammans och göra något tillsammans, det tyckte jag var det bästa på hela dagen!
 Sovande bebis! Mysigt!
Tar det lite lugnt ute innan det var dags att gå in!

Vi lagade hemmagjord pizza eller ja, Calle lagade! =)
Sen blev det dusch för Ellinora, sen för mamman och sen för pappa Calle!
Lite mys i soffan innan det var dags för Ellinora att hoppa i säng! Lite protest med det var väldigt lindrigt och jag får säga!
UNDERBAR DAG!

Måndag!
Idag så vaknade jag till 2 underbara så troll! Det som är lite tråkigt är att Charlie väcker mig inte så gulligt med lite joller o prat utan han vrålar!!! Man tror ju nästan att han håller på att kola vippen av smärta, så låter det! Han är så högljudd och "killig"! Men underbar!
Sen gick jag in och väckte Ellinora, så åt vi lite frukost!
Nu har dom kört för en stund sen och jag ska plocka undan lite! Kl. 11 så ska vi vaccinera Charlie! wiii...
Men han är lite, lite snuvig så vi får se hur hon vill göra!
Hoppas att han inte får feber av sprutan!! Håll tummarna!
Ha en trevlig dag!
 Charlie med sina nya snygga byxor han fått av farmor!
Mina fina, underbara & älskade ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar