måndag 23 maj 2011

Summering av helgen!

Hej!!
Nu har jag varit lite slarvig igen, det händer ju så mkt på helgen och man vill prioritera att umgås, inte sitta vid datan!
Lördagen var toppen verkligen! Fick sova till 7.45, lyx! Gick upp och tog en kaffe o plockade undan lite från fredagens middag (stack iväg till grannen firekt efter maten). Mamma kom över till mig och vi tog en lång skön prommenad. När vi kom tillbaka så tog vi en kopp kaffe i solen. Charlie somnade efter en stund och då låg vi i solen och bara snackade, såååå mysigt! Jag älskar det! Sen slängde vi ihopen en jätte god sallad och oxå intogs ute i solen! =) Sen så begav sig mamma hemåt och jag skulle komma efter när Charlie hade vaknat. Precis i rätt tid så hade Calle fiskat klart med sina polare och jag plockade upp honom i stan och vi åkte tillsammans till mamma och pappa! Där blev det årets första dopp o poolen! 25 grader!! Inte dåligt! Sen åkte vi hem och åt god middag och jag Calle. Han var super trött och la sig på sängen en stund hade han tönkt, men han somnade och sov så hårt att han sov för natten! Kl. var då 20.00!! Inte så kul för mig! Men jag tog disken och sen satte jag mig poch började kolla på en film, men jag blev oxå sååå himla trött så det blev sängen kl 22.00! Skönt att komma i säng i tid faktiskt! Charlie vaknar till flera gånger per natt och det börjar kännas. Även om han ite skriker utan jag behöver bara stoppa in nappen eller dra på täcket eller nåt så e man ändå vaken och blir störd i smönen! Känner mig trött på dagarna. Inte i huvudet o kroppen utan bara ögonen! Har fått super ont i nacken oxå, tror att jag ligger och spänner mig på natten!!

Söndagen blev det lite jobb för Calle på förmiddagen! Min bror o en kompis till han kom och åt frukost! Sen så åkte vil tillsammans till mamma och pappa, Pål ville gärna bada i poolen! Jag badade inte, det blåste så mkt, inte skönt att komma upp då man inte kan värma sig!
Vi åt en god äppelpaj som jag bakade på morgonen! Den var uppskattad och det var kul!
Sen bar det hem, hände inte allför mkt faktiskt. Ellinora kom vid 16.30 hon hade haft en toppen helg tillsammans med farmor Lisa. Vi åt lite mat och då kom åskan!! Gud vad det blixtrade fint o mullrade mysigt! Alla tyvkte dock inte det var så mysigt, Ellinora var på helspänn och hade knappt tid att äta! Vi pratade mkt om hur det fungerade med åska och blixtrar! Spännande tyckte Ellinora! Hon oroade sig för att Charlie skulle vakna och vara rädd han oxå! =) gulligt! Förklarade att han vet ju inte vad som händer eller vad det är, att han inte uppfattar det på samma sätt som hon gör!
Efter middagen så hoppade Ellinora i badet och jag hoppade i duschen! Skönt!
Charlie sov HELA kvällen, fr. 17.30-22.30 och då väckte jag honom när jag skulle flytta in han i sängen! Så det var lite strul på sen natten men han somnade om o vi vaknade lite över 8 i morse.

Idag blåser det rejält! Usch, gillar inte när det blåser, tycker det blir kallt o att det e jobbigt! Tänkte slänga på en tvätt nu så kan jag hänga den ute så lär det ju torka på 2 sek.

Så har iaf.min helg varit, i mina ögon Kanon!! Underbar!
Ska bli bättre på att ta lite bilder o lägga upp!

1 kommentar:

  1. Ja det var sannerligen en fin helg kära syster! Önskar bara att den varit längre... :( Idag är vädret fint i Malmö och ingen åska så långt ögat kan nå. Hoppas du får en underbar dag! Kram kram

    SvaraRadera