tisdag 10 maj 2011

Vilken dag!

Vilken härlig dag det har varit!
Att bara kunna vara ute nästan hela dagen är ju fantastiskt!
Anna-Maria kom vid lunch tid typ. Vi låg och snackade massa och sola oss! =) Ellinora kom hem och vi gav oss ut på en promenad. Jätte skönt!
Under promenade så skrek Ellinora helt plötsligt: Aj, MIN FOT, MIN FOT, AJ,AJ...
Vi sprang fram till henne. Och som säker alla har gjort när dom är barn så hade skosnöret lindat sig runt trampan och den bara drog åt sig hårdare och hårdare!! Men vi fick loss henne ganska snabbt! Hon va så ledsen, lilla gumman. Hon blev nog rädd oxå!
Men det gick bra så vi traskade vidare och hon hoppade upp på cykeln igen!
Sen var vi på baksian hela eftermiddagen!
Idag har jag gjort världens godaste kycklingsallad. Det var så gott när jag fick det hemma hos Kajsa så jag slängde ihop en med:
Olika sallads sorter
Gurka
Avocado
Fullkornspasta
Majs
Kyckling
Sockerärtor
Halloumi ost (stekt)
Ägg
Färska champinjoner
Dressing: Rhode Island
GOTT!

Nu har jag duschat i lugn och ro, hur skönt som helst!
Nu ska snart Ellinora in i duschen.

Har ju glömt berätta att jag har färgat håret ju! Nu är jag riktigt blond! Skönt nu till sommaren!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Aj då, ja det där med trampan och skosnöret minns man ju... inte så kul. Lova att lägga upp bilderna på gipshänderna när ni gjort dem!!
    Ska bli fint att få hit Loa i helgen! Puss & Kram/ Bror

    SvaraRadera
  2. Mysig dag förstår Pappa. Vi har också mysigt.

    SvaraRadera
  3. Tjingeling du hjärtegoa dotter. Bra att du tar vara på utelivet.....
    Älskar dig <3 Mamma.

    SvaraRadera