tisdag 3 maj 2011

God Morgon!

Denna morgon började med en sovmorgon faktisk! Vi gick upp vid 7, gjorde iordning Ellinora för skolan. Charlie sonmae vis 7.30 igen. Jag åt en macka o sen kröp jag ner i sängen igen. Charlie och har haft de lite struligt i natt! Har försökt med nappen i natt istället för att han ska äta. Det gick i va 1,5 timmar men sen var mitt lilla liv hungrig. Mat tiderna igår/inatt var 8.30, 00.30. 04.30, 06.00 tror att det är ganska normalt för en så stor bebis!
Men iaf. jag kröp ner i sängen och vipps! Gud vad tiden gick, Anna-Maria ringde och väkte mig vid 10 tiden! Nu är kl 11 och Charlie sover fortfarande!!!

Igår var det fullt upp hela dagen. Kl 9.30 så åkte vi till stan för att hämta tidrapporter och räkna/ skriva under o lämna in. Efter det mötte jag upp mamma för att få tillbaka min deklaration! Ibland undrar man om folk vet vad dom håller på med på sina jobb! Mina löneansvariga har dragit aldeles för lite skatt på mig! Nu har jjag ändtar det så antagligen blir det inte så mer nu, men jag måste ändå ta smällen nu och betala in.
Efter det så körde vi hem o jag hämtade gastberna, körde till åhus o fyllde på. Körde till Yngsjö o lämnade den ena, Tack för lånet!!
Sen körde vi hem, massa fix blev det.
Tvättade, tog bort maskerinstaspe i hallen, städade, hallen o toaletten, plockade undan på massa små skit som samlas överallt.
Sen blev det middag, spagetti o köttfärssås. Gott. Sen körde jag och Charlie till stan för att pröva o hämta dopklänningen, han blir sååå söt i den kan jag säga! Sen körde vi till Willys o handlade lite. Kom hem vid 20.00, då sa vi god natt till Ellinora och jag gjorde iordning Charlie. Gick o la han vi 21, tänkte prova o se hur han reagera på att somna själv, om han nu ens ville ligga där själv.Det tog en stund men han somnade själv utan skrik! Har ju skämt bort han lite med att han får sitta o somna i sin gunga! Så jag var mkt nöjd med att han somnade i sin säng! Själv dessutom! Duktig kille!
Sen fixade jag mina naglar och tittade på En unge i minuten! Sen BB! Sen blev det natti natti!

Nu så ska jag göra mig i ordning och även ringa min kära mor ang. ett par leggings! =)
Snart kommer Anna-Maria ut o umgås! Nice!

Kram kram!

1 kommentar:

  1. Tänk att vara förälder kan vara jobbit, utmattande och samtidigt så fantastisk mysigt på en och samma gång? Snar kommer jag hem och kramar om er allihopa, saknar er. Kram!

    SvaraRadera